Senaste nytt från projekt MÅJ XC 10

Bygget av förarhytten pågår. Utvändigt har uppbyggnad av taket över fronten inletts. Den första takbågen är på plats. Invändigt dras bromsledningar och bromsreglaget har kommit på plats. Förarbordet börjar kunna urskiljas. Vi har också hittat den svarta originalfärgen från ångvagnstiden i föraravdelningens innertak. Vi har nu kunnat börja ta tag i inredningen. Vi har lånat en maskin för professionell möbeltygstvätt och har testat den på en tygklädd träsoffa vi har haft i förråd. Resultatet överträffade alla våra förväntningar, det blev jättebra! Nu kommer vår aktive medlem Gunnar att tvätta återstoden av de soffor som ska sättas i motorvagnen. Det kommer att bli en fin inredning.

1 svar på ”Senaste nytt från projekt MÅJ XC 10”

Lämna en kommentar