MÅJ XC 10

MÅJ XC 10: Utvecklingen sen i lördags: Att komma till Hesselby bara några dagar efter förra uppdateringen och se att saker hänt sedan dess är spännande. Projektet rusar framåt i hög fart nu.

Tryckluftsystemet är nästan färdigt och nu byggs bifunktioner som luftsandning och den luftdrivna vindrutetorkaren. Ledningen till manometer etc. dras just nu. Vi arbetar också med slututformningen av förarbordet och de skåp etc som ska finnas i förarutrymmet. Snart kan återstående plåt i fronten monteras.

Parallellt med detta har nu arbetet med sofforna inletts och vi förbereder också dragning av värmeledningar genom passagerarutrymmet. Det blir vattenradiatorer klädda med klöverplåt. I veckan ska också basning av träribbor till taket över förarhytten påbörjas.

Vi hoppas att ni hjälper oss att ro projektet i land. Vi ber om allt stöd vi kan få. Vill du stödja oss ekonomiskt kan du använda koden här. Till alla som redan bidragit vill vi rikta ett stort tack.