Idag arbetslördag som började med möte med våra aktiva – Medlemsforum.
Efter det möblerade vi om bland vagnarna främst i Vagnhall 2 med vagnverkstaden. Inne i verkstaden jobbas det med Venavagnen SJ Cp 407, MÅJ XC 10 och Hildingprojektet. När Cp 407 är klar ska vi färdigställa renoveringen av KlRJ F 307, Gotlands sist tillverkade vagn före SJ-tiden, tillika KlRJ verkstads enda byggda vagn.
Bautzenvagnen som blir reservdelsförråd kommer nu stå ute.
Resgodsvagnen KlRJ F 307 på vändskivan MÅJ-motorvagnen och Venavagnen. De nya portarna till Vagnhall 2 är mycket smidiga Vårt pågående rälsbussprojekt Vagnarna på spåret längs med Vagnhall 2 drogs ut SJ Orp 323893 lastad med signalmateriel Före Efter – En massa fjolårslöv och växtlighet hade här tagits bort Bautzenvagnen SJ Bop 887 på väg in på stickspåret Bautzenvagnen och de andra på plats på stickspåret. Närmast SlRJ F 500. Foto: Berni Inne i Vagnverkstaden i Vagnhall 2