Följ med på medlemsresan till Småland & Östergötland!

Vi planerar en ny medlemsresa i september. Denna gång åker vi mot Småland och Östergötland och ska bese ett antal intressanta museer och platser på vägen.

Lördag 9 september:
Avresa från Visby med morgonbåt till Oskarshamn. Samling vid hamnterminalen i Visby senast 35 min före avgång.
Eftermiddagen spenderas hos Hultsfred – Västerviks Järnväg, HWJ. Vi åker rälsbuss Västervik – Hultsfred t o r. Därefter åker vi till Linköping där vi övernattar.

Söndag 10 september.
Vi besöker Risten – Lakviks Järnväg och Åssamuseet i Åtvidaberg. före lunch Vi återvänder sedan till Linköping och Flygmuseet och eventuellt även Järnvägsmuseet. Övernattning i Linköping.

Måndag 11 september
Ägnas åt bilmuseum i Motala på morgonen, innan vi åker till museibanan Wadstena – Fågelsta Järnväg och beskådar anläggningarna i Vadstena. Därefter åter Oskarshamn och hemfärd med kvällsbåt. Åter i Visby runt midnatt.

VI har en bekväm turistbuss, precis som förra året, och kan erbjuda plats till cirka 30 resande. Det går att ansluta på fastlandet, men då måste man samordna detta med oss.

Priset för hela resan blir 2000 SEK. Då ingår resa, tågbiljetter, övernattning och måltider.

Detta är ett tillfälle att tillsammans med likasinnade bese olika järnvägsmuseer och andra, liknande verksamheter.

Anmälan till Rune Hallviden, tel: 070-402 27 06, eller Anders Svensson, tel: 073-622 01 56

Lämna en kommentar