Studieförbundet Vuxenskolans bildningsresa – 23 augusti

På kvällen den 23 augusti sken solen. Det var en varm och nästan vindstilla kväll.
Studieförbundet Vuxenskolan samlade sina cirkelledare för att genomföra en bildningsresa från Hesselby till Roma med retur. Föreningens Anders Svensson berättade om föreningens historia och strävanden samt om föreningens samarbete med Vuxenskolan. Staffan Beijer berättade om föreningens organisation och om de tillstånd och myndighetskrav som gäller för att bedriva tågtrafik.
Därefter rullade tåget mot Tule där det var gruppaktiviteter och fika. Staffan berättade om den gotländska järnvägshistorien. Tåget fortsatte sedan till Roma.
Vid Roma kungsgård såg vi en vacker solnedgång. Efter uppehåll och rundgång i Roma så vände tåget tillbaka i skymningen mot Hesselby station. Varning för många bilder!