Snäckbussen visades idag i Visby i färdigt skick!

Snäckbussen från 1930 premiärvisades idag vid Gotlandsbolagets bolagsstämma!

Busskarossen hittades 2003 i en sommarstuga på Tofta. Gotlands veteranbilsklubb tog sig an den och påbörjade den mödosamma renoveringen 2008.
Efter tio år har gänget som nu är 74-89 år gått i mål! Igår besiktades bussen i Oskarshamn och nu är den igång!!

Föreningen Gotlandståget gratulerar våra vänner för den pärla dem har återskapat.

Vi jobbar på liknande sätt, med sommarstugor som åter har blivit renoverade järnvägsvagnar.
Varmt välkomna med 30-talsbussen till Hesselby station där 30-tal ständigt råder

Nya tag med MÅJ-en

Idag togs det nya tag med MÅJ-en som befriades från sitt tvättstugetak. Det jobbades även med vår ”nya” grusvagn.
Inne på stationen har nygamla stolar ersatt de tidigare. Snyggt har det även blivit!
Idag hade vi även fint besök av Gotlands museum.
Foton: Cenita Hellgren