Föreningens årsmöte

Den 26 mars hölls årsmötet i Jernvägskaféets lokal. Ett trettiotal medlemmar var närvarande. Förutom sedvanliga årsmötesförhandlingar så genomfördes en mindre stadgeändring. Styrelsen har nu bara ledamöter och inga suppleanter. Men antalet i styrelsen är oförändrat jämfört med 2021. Alla som ingick i styrelsen 2021 ingår i den nya styrelsen.

Jernvägskaféet serverade kaffe och en mycket god fikabuffé.

Roberth och Tommy hade ordnat ett lotteri med fina vinster skänkta av Gårdsservice Roma, ICA Roma, Järn AB Södertorg, Roma järn, Swedol, Visborgs motor (Volvo), Xl-bygg Visby
Ett stort tack till er alla!

Till och från årsmötet körde vi ett medlemståg. Dessvärre gick lokomotorn Z4p 320 sönder vid Roma kungsgårds station. En annan lokomotor fick hämtas på Hesselby och dra hem tåget. Därav de vackra och sena bilderna med tåget vid Roma kungsgårds station.