Välkomna till föreningens årsmöte – söndagen den 2 april

Gamla och nya medlemmar hälsas varmt välkomna till föreningens årsmöte!
Tåg avgår till årsmötet från Roma station kl. 13:30. Retur efter årsmötet.
På programmet: Sedvanliga årsmötesförhandlingar och fikabuffé från Hesselby Jernvägskafé
Om du vill bli medlem, se: https://forening.gotlandstaget.se/2017/01/04/bli-medlem/

Bilder från Hesselby den 21 mars

Vi tackade av vår anställde Urban som har arbetat vid museijärnvägen sedan 2006. Urban blir pensionär i dagarna.

Vår boggievagns (GJ Co 8) träpanel har tvättats och oljats. Bokstäverna på sidorna har renoverats och höll idag på att monteras.

I Venavagnen är originalgaveldörren åter på plats efter renovering. Ett av fönstrena är åter på plats.

Vår maskinavdelning har demonterat tuberna i ångloket Cementas panna. Före besiktning är vår bedömning att Cementas panna kräver så omfattande renovering/nytillverkning att styrelsen ikväll istället bestämde att vi ska satsa på renovering av ångloket Klintehamn istället.
I verkstaden står nu vår Volvo Starke, vars motor och drivlina ska demonteras. De ska användas i MÅJ-vagnen.