FÖRENINGEN GOTLANDSTÅGET, Hesselby Jernvägsstation, Dalhem Hesselby 166, 622 56 Dalhem,  0498-380 43 dagtid  0498-509 90 kvällstid http://forening.gotlandstaget.se  |  E-post: info@gotlandstaget.se   Medlemsärenden: medlemsarenden@gotlandstaget.se

Visst finns det tåg på Gotland!

Välkommen till Föreningen Gotlandstågets hemsida!

Vid stationen Hesselby i Dalhem på mellersta Gotland  finns Gotlands Hesselby Jernväg (GHJ) – den enda kompletta järnvägsmiljön från gotlandsbanorna (891 mm) som finns bevarad. Under 2007 har järnvägen byggts ut.
Här kan ni sommartid samt med "Tomtetåget" kring nyår åka ångtåg med äkta gammaldags atmosfär till Munkebos och Ekens hållplatser.
Då kan ni även besöka Jernvägsmuséet eller fika på Jernvägscaféet.
Det går bra att hyra tåg för skol- och gruppresor, möten eller fester under hela året.

Är ni nyfiken på att veta mer om GHJ och de gotländska järnvägarna i allmänhet, bli medlem eller aktiv i föreningen – använd länkarna till vänster!

Senast uppdaterad:   14 november 2007

Antal besökare sedan 27 april 2003:
Räknare från:

Webmasters: Anders Svensson & Daniel Åhlén
Samtliga foton är om inget annat anges tagna av Daniel Åhlén

www.gotlandstaget.se använder one.com som webbhotell

Vi behöver sälja fler slipers, stöd banutbyggnaden!
 Vi behöver bli fler medlemmar, stöd föreningen!

Återuppbyggnaden av bangården i Tule är nu klar  foto 8 nov.

Välkomna till vår gästbok!   Tomtetåget avgår lördagen den 29 dec.

In english In english       Copyright © Föreningen Gotlandståget 2007         auf deutsch  auf Deutsch