Renoveringar

Den senaste tidens händelser i verkstaden mer i detaljnivå. På MÅJ XC 10 arbetas det med att bygga bromssystem. Slutväxeln har också kommit på plats. På Hilding Carlssonrälsbussen har takstolsfästet kommit på plats. Inne i Venavagnen SJ Cp 407 har omtagen för gardinerna monterats. Utvändigt pågår arbeten med att få bromssystemet tätt, samt att få plattformen i B-änden färdig.

Stöd insamlingen till våra motorvagnar! GHJ samlar in medel till våra motorvagnar. Alla som vill stödja detta projekt kan sätta in pengar på vårt Bankgiro 271-5043 eller Swishnummer: 123 512 38 31 och tydligt ange ”rälsbuss” eller “MÅJ XC 10“. Stöd insamlingen våra motorvagnar!

1 svar på ”Renoveringar”

1. Några bilder på ramarna ger mig en fundering. MÅJ XC 10 och Venavagnen har ju en U-balk som ram. Där är “öppningen” i U-balken vänd utåt. HC-bussen har U-balken vänd inåt. Är det bara slumpen/tillverkarens rutiner eller finns det någon teknisk orsak till detta?

Svara